شهر MAT

شهر MAT ، شهر شماست !

شهر MAT

شهر MAT ، شهر شماست !

معما

دختر و پسری در سن ۲۰ سالگی و در روز تولدشان که اول فروردین است، با هم ازدواج می کنند و در سن ۶۱ سالگی و در روز تولدشان به طور همزمان فوت می کنند.

با فرض اینکه هر ۱۰ ما دارای یک فرزند شوند و فرزندان آنها نیز در سن ۲۰ سالگی ازدواج کنند و هر ۱۰ ماه دارای یک فرزند شوند و فرزندان فرزندان آها نیز به همین صورت تا آخر؛ آنها در هنگام مرگ چند نتیجه خواهند داشت؟

+++++++++++++++++++++++++++++++

منبع نامعلوم است.

مطلب

من که چیزی به فکرم نمیرسه، شما یک موضوع بگید راجع بهش براتون بنویسم

جن

 

jen

گفته شده این عکس رو یک عکاس در بیابان های امارات گرفته و پس از اینکه از جن عکس گرفته بر اثر سکته ی قلبی فوت کرده و پس از پیدا کردن دوربین او این عکس را ظاهر کرده اند.

من نمی دونم این مطلب چقدر سندیت داره و یا اصلاْ واقعی هست یا خیر اما جن موجودی است که در قرآن یک سوره به نام آن وجود دارد که در آن جن ها را که به دو دسته ی مسلمان و غیر مسلمان تقسیم می شوند معرفی کرده است.

همچنین روایات و احادیثی نیز از ائمه ی اطهار موجود است که باعث اثبات این حقیقت می شوند.

حال به نظر شما این عکس واقعی است یا خیر؟

هنر حقیقت

نوشته ام از آن رو که بدانند زنده بودم؛

می نویسم از این رو که بداند زنده هستم؛

و خواهم نوشت ، هرچند می میرم امّا نوشته ام زنده است.

جوهر سیاهرنگ قلم بر روی کاغذ می لغزد و واژه ها را متولد می کند، خط ها را ، صحنه ها را ، ... و من می دانم که چیزی که می نویسم جز خیال نیست و حقیقت، خیالی واقعی است.

پس قلم را برای تولد خطوط به کار می گیرم و نقش می زنم بر روی دیوار سفید دفتر.

خطوط، منظره را می سازد امّا منظره نیز خیالی است؛ پس به سمت جبهه ی شعر هجوم می برم تا با اسیر کردن ابیات به حقیقت برسم.

نه شعر، نه نوشته و نه نقش و نه هیچ هنر دیگری ، حقیقت را به من نشان ندادند.

حقیقت چیست که در پی آن هستم؟ خیال بر من مسلط شده و دیدگانم را بسته تا بگذارم حقیقت آهسته از کنار گوشم عبور کند

و من هیچ نفهمم!

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

از آثار خودم بود

سد سیوند

Kurosh -e- kabir Aramgahe kurosh -e- kabir 

آقا اینقدر نگران نباشید، اگر سد رو آبگیری کنند، آب اصلاً به آرامگاه نمیرسه و آرامگاه زیر
آب نمیره اما رطوبت اون منطقه بالا میره و باعث فرسوده شدن سنگ های آهکی اون آرامگاه میشه و همچنین آثار باستانی که هنوز زیر خاک مدفون است ، به زیر آب میره و در واقع قسمتی از تاریخچه ی ایران به زیر آب خواهد رفت.

 

از طرفی اگر سد آبگیری نشه به اقتصاد منطقه لطمه میزنه.

 

حالا شما میگید چی کار باید کرد؟