شهر MAT

شهر MAT ، شهر شماست !

شهر MAT

شهر MAT ، شهر شماست !

روبوکاپ چیست؟

Robocup

ربوکاپ تلاشی در زمینه پروراندن تحقیقات هوش مصنوعی و هوش روبات هاست که به عنوان یک مسئله در کشورهای مختلف دنبال می شود ، برای چنین مسئله ای بازی فوتبال در نظر گرفته شده است .

روبات های فوتبالیست ؛  آدمک های هوشمند کامپیوتری هستند که می توانند از طریق برنامه هوشمندی که به آنها داده می شود به طور خودکار در زمینی شبیه زمین فوتبال بازی کنند . به عبارت دیگر روبات ها از راه دور کنترل نمی شوند . هر ساله از سوی فدراسیون ربوکاپ که به همین منظور در کشور سوئیس تأسیس شده مسابقاتی در سطح جهان برگزار می شود . در واقع آقای پرفسور آلان مک ورتس از دانشگاه کانادا اولین شخصی بود که ایده روبات های فوتبالیست را مطرح کرد در مقاله ای تحت عنوان «نگاهی به روبات ها » (1992 ) مطرح شد .
سرانجام اولین کنفرانس و بازی های رسمی ربوکاپ در سال 1997 با موفقیت کامل انجام شد. که باحضور بیش از 40 تیم در شاخه های مختلف صورت گرفت . مسابقات جام جهانی روبات ها در 6 لیگ زیر انجام می شود :

(Simulation ) شبیه سازی

(Middle Size ) روبات های اندازه متوسط

(Small Size ) روبات های اندازه کوچک
(Humanied ) روبات های آدم واره

(Rescue ) روبات های امدادگر
( Sony Dogs )
سگهای سونی


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

اینم از توی وبلاگ یکی از دوستانم برداشتم.

(ROBOCUP @ Home )روبات های خانگی
همچنین هدفی که برای روبوکاپ ترسیم شده ابنه که در سال 2050 بک تیم فوتبال متشکل از روبات های فوتبالیست با تیم قهرمان جام جهانی همون سال بازی خواهند کرد و اون تیم رو شکست خواهند داد که به عقیده خیلی ها این هدف خیلی پیش پا افتاده هستش و تا اون زمان روبوکاپ به چیزهای خیلی خیلی بزرگ تری دست پیدا خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد