شهر MAT

شهر MAT ، شهر شماست !

شهر MAT

شهر MAT ، شهر شماست !

عالم حال ما

لطفاً از هرگونه برداشت سیاسی و ... خودداری کنید ، این متن را از ته دل خود می نویسم بدون هیچ مناسبتی.

------------------------------


ای بابا ، عجب دنیایی شده ، این همه درس خوندی ، چی شدی؟ شب و روزتو یکی کردی ، نخوردی و نخوابیدی که کنکور قبول شی و بشی دانشجو ، حالا مثلاً چه فرقی کردی؟ جز این شد که فقط اسم متغیرت از دانش آموز شد دانش جو؟ همون int بودی ، همون int هم موندی.


اصلاً میذاشتن دانش آموز ، مگه چه فرقی میکرد؟ البته بگم بعضی ها هم cast میشن به float و double و اگر جا داشت BigInteger ، اونها هم که بعضی ها هستن و ما نیستیم.


بیشتر که فکرشو میکنم میبینم بیخودی جای یکی از اون بعضی ها رو گرفتم ، من که دنبال دانش نیستم ، دوست دارم بیاموزم برای امتحان و مدرک و کار و ...


عجب دنیایی شده ، آخه چرا یک فیزیک جامدی که باید فیزیک جامد رو جستجو کنه ، میره ادبیات و فیزیک مدرسه رو دوباره آموزش میبینه؟ البته ادبیات که لازمه ، آدم کنار این درس های سخت احساساتشو از دست نمیده ، البته به شرطی که خودش از این ها سخت تر نباشه. تازه همین تحقیقات دروس عمومی هست که باعث میشه اسمت بشه دانشجو چون میری دنبال دانش و تحقیقات دیگران برای کپی.


به هر حال ، حرف آخر ما اینکه به جای اینکه به مدرک بچسبید ، به علمش عشق بورزید ، اگه میخواید واسه کنکور خودتونو بترکونید ، هدفتون مدرکش نباشه ، عشق به علم باشه که واقعاً بشید دانش جو نه دانش آموز های دانش جو نما البته + کمی تقلب اضافی. حداقل اینطوری نه جای کسی رو پر می کنید ، نه یه مدرک دارید که به درد لای جرز هم نمیخوره. به جاش میچشبید به کار.


منم دیدم کار باید از شاگردی شروع بشه و منم مثل خیلی ها کلاشم به شاگردی کردن نمی خوره ، همون پی دانش دارم میگردم. گشتم به شما هم خبر میدم که دیگه زحمت نکشید ، از همین یک شام شبی در میاد.


موفق باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
دنیا شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ب.ظ http://donya-seven.persianblog.ir/

آره، باهات موافقم، حالا باز جای شکرش باقیه که تو دنبال دانش هستی! من که فقط واسه سرگرمس میرم دانشگاه! می خوام بیکار نباشم! شاید هم آخرش یه پولی از این سرگرمی به دست آوردم که به درد آینده بخوره، آینده یعنی وقتی که دیگه دنبال سرگرمی نیستم...

بله؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد